5 Eylül 2012 Çarşamba

Photomatix ile HDR Uygulaması (Videolu)

Bu başlıkta Photomatix uygulaması ile basitçe nasıl HDR uygulanır bunu göreceğiz.

Öncelikle gerekli olanlar :

Photomatix

Aynı karenin farklı değerlerde pozlama telafisiyle çekilmiş 1 den fazla fotoğrafı.

Elimizde bunlar varsa başlamaya hazırız demektir.

Öncelikle programımızı açıyoruz , gelen ekranda LOAD BRACKETED PHOTOS a tıklıyoruz , gelen pencereden BROWSE u seçip birleştirmek istediğimiz farklı EV değerlerindeki fotoğrafları seçiyoruz. Ben +1.7 , 0 , -1 değerlerinde çektiğim 3 fotoğrafı kullandım , tripodum olmadığı için , elimden gelenin en iyisi bu oldu (mecaz anlamda kullanmadım bu lafı hehe).  Daha sonra OK butonuna tıklıyoruz ve program bizim için bu fotoğrafları birleştiriyor.

İlk başta karşınıza gelen manzara hoş olmayabilir , bu yüzden TONE MAPPING e basıp buradan gölge , keskinlik , renk doygunluğu , siyah alanlar , beyaz alanlar gibi ayarları gözümüze en hoş gelen biçimde yapıyoruz. İsterseniz sağdaki hazır preset(ayar) ları da seçip bu işlemi yapabilirsiniz. İnce ayarlarımızı yaptıktan sonra PROCESS butonuna basıp bu ayarları uyguluyoruz , daha sonra File -> Save as yapıp fotoğrafımızı kaydediyoruz.




4 yorum:

  1. İyi bir çalışma olmuş kardeş tebrik ederim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler hocam, umarım faydalı olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. baya zaman olmuş ama bir sorum olacaktı programı kullandım ve hdr fotoğrafı elde ettim ama üzerinde photomatix yazı ile beraber acaba üzerindeki yazıyı eklememesini nasıl başabiliriz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Photomatix yazısının çıkmasını engellemek için programın lisanslı sürümüne sahip olmanız gerekiyor.

      Sil