6 Eylül 2012 Perşembe

Gürültü ( Noise ) azaltmak

Bu başlıkta Adobe Lightroom , Noiseware gibi programlarda noise reducing ( gürültü azaltma ) göreceğiz. Ben program olarak Noiseware kullandım , adından da anlaşılacağı gibi sadece fotoğraftaki noise etkisi üzerine yazılmış bir program. Öncelikle noise hakkında biraz bilgi verelim...

Noise, bir fotoğraftaki istenmeyen noktacıklardır.Film dünyasında buna grain adı verilirken, dijital dünyada noise (gürültü) denmektedir.Sensörlerin kendisine düşen ışığı doğru analiz edememesi ile ilgili bir durumdur ve noise seviyesi yükseldikçe, görüntü kalitesi düşer.
Günümüzde iyi makineler, çok az noise üretmeleriyle ünlüdür. Buna karşılık daha düşük kalite makineler, daha fazla gürültü üretirler ve görüntü kalitesini bozarlar. Bu noktacıklar, özellikle açık renk alanlarda iyice çekilmezleşebilir.
Noise seviyesi, muhtelif parametrelerle ilgilidir. Ortak noise problemleri, yüksek ISO değerlerinde ve az ışıklı ortamlarda kendisini gösterir. Buna karşılık ortak olmayan noise problemleri de vardır ve makineden makineye farklılık gösterebilir.


Sol tarafta Noiseware kullanarak işlediğim fotoğraf , sağda ise orjinal hali.

Hazır presetleri kullanmak yerine ayarları kendim yaptım , çünkü presetlerden istediğimi alamadım.
Siz fotoğrafınızı işlerken en doğru ayarı bulmak için kontrollü deney yapabilirsiniz, İlk önce luminance ve color barlarını en düşük seviyeye getirip daha sonra hepsini tek tek arttırarak doğru sonucu bulabilirsiniz
Keskinliği -1de  tuttum , noise azaltmak keskinliği azaltıyor bu yüzden keskinliği de arttırsaydım doğallıktan ödün verecektim..
Noise supression(gürültü sönümleme) bölümünde color barı 25% te tutmamın sebebi rengi arttırınca yeni renklerin eski renklerle bir alakası olmuyordu , referans olarak işlenmemiş fotoğrafı aldım.
Keskinlik(sharpening) de aynı şekilde eğer tavana vurdurursanız çirkin bir görüntü oluşacaktır. Keskinliği düşük tutmak kıvrımlı hatlarda daha iyi sonuçlar veriyor.
Son olarak luminance(aydınlık) ayarı için söyleyecek bir şey yok, fotoğrafınız için uygun olan ışık miktarını deneyerek bulacaksınız , ilk seferde kusursuz olacak diye bir kaide yok :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder